Fr.C22: Invergordoni sadam!

mmm, nagu filmis Sadamat pole peaaegu ollagi

5. juuni, 1996, kell 0930, kolmapäev
Tund tagasi sildusime sadamasse, mis oma suuruselt eriti ei ületa Nasvat. Külasadam. Asulas pidavat umbes 4000 inimest elama. See pole siiski Invernessi sadam vaid Invergordon. Invernessist umbes kümme miili põhja pool.

Pidime sadamas papptaarat peale võtma, millega hiljem külmutatud kala pakitakse. Madrused juba askeldavad, aga meile pole mainitudki, et saaksime laadimisest osa võtta…

Ärkasime poole kaheksa paiku ja kajutiakendest paistsid kõrged kaldad. Vaade kujuteldamatult ilus. Kõrged veest kerkivad kaljusaared, järsku merest tõusev rannik, väikesed rannakülad valendavas mäekülgedel, mille tipud ulatuvad vist pilvedeni. Uskumatult lähedalt möödusime lahesopi kallastest. Ja kõik on nii roheline. Eestis selliseid rannale nii lähedal tihedalt asustatud randu pole. 50 aastat piiritsoonis elamist on oma mõju jätnud.

Siinsamas lahesopis on ka paar naftapuurtorni. Naljakas, et kaldale nii lähedal…
Šotlased on kiired mehed. Siin ei olnud mingit reidil passimist. Kohe sadamasse ja otsad kaldale. Juba on trümmiluugid avatud, siin me ei passi vist kaua.
Õhtupoole saame vist ka maale seiklema. Kui raha saab…